1 Mart 2011 Salı

ŞİŞMAN GÜZELDİR ARKADAŞLAR !

“Zayıf kadın güzeldir, sıfır beden en güzelidir” mitinin, yiyip yiyip de kilo alamayanlar tarafından ortaya atıldığını düşünüyorum. Bir deli kuyuya taş atmış, 40 deli çıkaramamış hesabı. Benim vardı öyle bir arkadaşım. Kilo almak için ne yiyeceğini, ne yapacağını şaşırmıştı. Bu tür şahıslardan biri “Allah’ım bana kilo aldıramıyorsan, tanıdığım tüm kadınları zayıflat” diye dua etmiş, Tanrı da bu duayı kabul etmiş olmalı ki, şimdilerde herkeste –özellikle de kadın cinsinde- bir zayıflama, sıfır beden olma telaşı. Kilo verebilmek için diyetlerden diyet beğeniyor, spor salonlarındaki koşu bantlarında hampster misali koşup duruyoruz.

Oysa ki, Kolombiya’lı ünlü ressam Botero ne demiş ?
“Şişman güzeldir. Çünkü şişman insanlar diğer insanların yüzünde hemen bir gülümseme yaratma kabiliyetine sahiptirler, sempatiktirler. Bu yüzden resimlerimde şişman figürleri kullanıyorum.”

Botero ile 2010 yazında İstanbul’da tanıştım. Haziran ayında iş için İstanbul’a gitmiştim. İş bitince, planımız Pazar günü Heybeliada’ya gitmekti. Yaz günü gök delinmişçesine yağmur yağınca, bizim de Ada planı yattı. İstanbul’da yaşayan arkadaşım ise beni evde oturtmamaya and içmişti. O dedi, “Pera Müzesi’nde Botero Sergisi var” diye. Koştura koştura gittik. İyi ki de gitmişiz. Yağmurlu havaya inat neşeli, rengarenk bir gün geçirdik.

"Havalar nasıl olursa olsun, sizin havanız iyi olsun" diyen bir hava durumu sunucusu vardı bir zamanlar. Ben de diyorum ki, "Kilonuz kaç olursa olsun, sizin havanız iyi, sağlığınız yerinde, neşeniz bol olsun."

Fernando Botero'nun, internetten bulduğum resimleriyle başbaşa bırakıyorum sizleri.











8 yorum:

  1. zayıflıktan koptu kopacak ecevit öleli nice olmuşken
    dombili demirelin hala turp gibi olması
    güniz sokakta hacı arif bey ile karşılıklı ikametinin sonucu diilse
    ben de ne oliiim

    YanıtlaSil
  2. puhahahahaaaa ! süppper bi çıkarım olmuş Nes'im. Tebrikler. Al benden de o kaaa =D

    YanıtlaSil
  3. Ben de Madrid'te tanışmıştım Fernando Botero ile, ve çok sevmiştim elbette, hele kilo veremediğim şu yaza yaklaşan günlerde, tüm sokaklar tabloları ile donatılsın istiyorum...

    Ben gelddiiimmm :)

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldiiiiiiin Sazan =)
    fikrine bayıldım.
    tüm sokaklar tiz Botero tabloları ile donatılaa !!!

    YanıtlaSil
  5. "Çünkü şişman insanlar diğer insanların yüzünde hemen bir gülümseme yaratma kabiliyetine sahiptirler, sempatiktirler" aynen de böyle, kaçkez söylemişimdir. gülümsetmenin de ötesinde bende güven uyandırırlar, onlardan zarar gelmez gibi hissederim :)

    egemen güzellik anlayışının kalıplarını sıkışmış bedenler olmaya itiraz ediyorum ben de, her beden güzeldir, yeter ki kendiyle barışık olsun ;)

    YanıtlaSil
  6. Evet Nil'im ! Hem ne demişler, "çirkin kadın yoktur, az votka/rakı vardır" =D

    YanıtlaSil