4 Mayıs 2011 Çarşamba

AFYON GARINDAKİ

Afyon garındaki küçük kızı anımsa, hani,
Trene binerken pabuçlarını çıkarmıştı;
Varto depremini düşün, yardım olarak Batı'dan
Gönderilmiş bir kutu süttozunu ve sütyeni.

Adam süttozuyla evinin duvarlarını badana etmişti,
Karısıysa saklamıştı ne olduğunu bilmediği sütyeni,
Kulaklık olarak kullanmayı düşünüyordu onu kışın;
Tanrım gerçekten çocukluk günlerinizde mi?..

Eşiklere oturmuş bir dolu insan
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

CEMAL SÜREYA

Afyon doğumluyum ama Afyon'u hiçbir zaman sevememiştim. Akrabalarımız orada yaşadığından, çocukken benim için Şubat tatili ya da yaz tatili demek, Afyon'a gidip anneannemin dedemin ellerini öpmek demekti. Onları çok severdim -şimdi rahmetli oldular- ama çocukken orada çok sıkılırdım, öyle böyle değil. Tutucu bir şehirdir ya Afyon, orada kısıtlanırdı hep davranışlarım. "Oraya gidemezsin, buraya gidemezsin. Bu elbiseni Afyon'da giyemezsin." Çocukken kaytaramazdım tabi ama büyüyüp işe girince hafiften kaytarmalar başladı. "İzin alamam. Ben arkadaşlarımla plan yaptım" vb. Gittiğimde de hep kısa kalır, erkenden dönerdim ben. 2010 Kurban Bayramı'nda annem, babam ve kendimden oluşan çekirdek ailemiz Afyon'a gittik. Dayımların dedemlerle beraber oturdukları eski ev, Kale'ye yakındı. Oraları yeniden görmek istiyordum. Eş dost akraba ziyaretlerinden zar zor kaçıp kurtulabildiğimiz bir gün babam ve ben attık kendimizi sokaklara. Kale civarına gittik. Çocukluğumda böyle değildi oralar. Şimdi nasıl değişmiş. Ankara'daki Hamamönü gibi ya da ne bileyim Beypazarı-Safranbolu evleri gibi restore etmişler eski evleri. Bu kadar çok konak var mıymış diye hayretle baktım yanıma yöreme. Bir de sanki artık sevmeye başlamışım gibi geldi bu küçük, tutucu, yolların kesişme noktasında olduğu halde bir türlü gelişememiş kenti. Yaşlanıyor muyum acaba ? Kocatepe Üniversitesi kurulduktan sonra, tamamen kalkmasa da, tutuculuk azalmış gibi. Üniversite renk getirmiş sanki Afyon'a.

Fotoğraf da çektim tabi ki.
Buyurunuz efenim fotoğraflarla kısacık bir Afyon Kale civarı turuna:




NOT: Mavi Ev'li fotoğraf NİL için. Sepya tonundaki metruk ev NES için. Otele dönüştürülmüş konaktaki odalardan çatı katı daaa ELİF için.

8 yorum:

  1. Afyon'a yıllar önce üiversitede okyan bir arkadaşımızı ziyaret için gitmiştik. gerçekten küçük bir şehirdi, üniversiteli gençlik sık sık hatfa sonrarı yakın şehirlere ya da akdeniz, ege kıyılarına kaçıyordu. ama üniversitenin ilk yıllarıydı, eminim sonrasında kentin kültürel dokusunda bir dönüşüm yaratmıştır gençlik.

    afyon benim için,her yaz gittiğim ege tatilinin yolculuğunda molada mutlaka inilecek, buz gibi ayazında üşünecek, illaki sucuk ve süt kaymağı ve elbette haşhaş alınacak şehir demek :)ve sanırım hemen her güney ve ege yolcusunun bir anısın olduğu şehir...

    ve fotoğraflara bayıldım. belki birgün birlikte de çekeriz, senin çocuk adımlarının peşine düşeriz, ne dersin bitanesi? :) ve yine benim için seçilmiş bir mavi, nasıl da ince bir düşünce, "keşke yalnız bunun için sevseydim seni". ama o kadar çok neden var ki...

    YanıtlaSil
  2. Bir Afyon
    Bir Bolu
    mola donma noktaları nbenim için :)))

    karelere bakarken -ki hepsi de muy muy bien- metruk evde hepsinden uzun süre takılıp kaldım
    aha bu nefismiş diye
    bana armağanmış meğer
    gözlerim doldu ...
    mola dışında gitmedim hakikaten hiç ben bu kente
    kovalayalım mı senin çocuk adımlarını hakikaten...
    eminim hep beraber gitsek daha da bir seversin
    berraberken herşey güzel sanki
    ve ben keşke yalnız bunun için sevseydim seni lâkin Nil'imin dediğince daha binlerce neden var....

    YanıtlaSil
  3. Yok yok kesin ! Telepati-empati-sempati'li bişey var aramızda. Çünkü yazarken içimden geçirmedim değil: "Afyon benim tanıdığım eski Afyon değil, doya doya gezemedim. Keşke kızlarla beraber gitsek. Şu çatı katı odalarda kalsak, İkbal'de yemek yesek" diye. Ama sonra da "Amaaaaaan, Afyon'a gitmeyi isterler mi bakalım" demiştim.

    Ayyy ne güzel olur sizlerle çocukluk anılarımı kovalamak, yeniden yaşamak =)

    Seviyorum sizleri can'lar, ve bunun birsürü nedeni var =)

    YanıtlaSil
  4. Nes, o metruk evde ne biçim portre çalışılır di mi =D

    YanıtlaSil
  5. portre mi, sinekten yağ çıkaracaksınız illa ki :D

    YanıtlaSil
  6. Hiç gitmemiştim, sayende geziverdim ama :)

    Teşekkür eder, bi de öperim :)

    YanıtlaSil