21 Haziran 2011 Salı

KAYIP CENNET ÇOCUKLUĞUMUZ MUYMUŞ ?

"Dünyaya bakış açımızın sağlam temelleri ve derinlik veya sığlığı çocukluk yıllarında oluşur. Bu görüş daha sonra özenle düzeltilir ve mükemmel hale getirilir, ama özde değişmeden kalır."
(Arthur Schopenhauer)



"İleriyi önceden görebilseydik, çocukların ölüme değil, hayata mahkum olan, ama henüz cezalarının ne anlama geldiğini bilmeyecek kadar bilinçsiz olan masum mahkumlar olduğunu görebilirdik. Yine de her insan ileri yaşlara...'bugün kötü ve her gün daha da kötüleşecek, ta ki en kötüsü olana kadar' denebilecek bir hayat durumuna ulaşmak ister."
(Arthur Schopenhauer)





"Beyin olanca gücüyle ilerlerken, cinsel sistemlerin korkunç etkinliği daha uykuda olduğu için çocukluk, hayatımız boyunca özlemle geri dönüp baktığımız masumiyet ve mutluluk dönemi, hayatın cennetidir, kayıp Cennet."
(A. Schopenhauer)



"... Nietzche bir keresinde bir inek ile insan arasındaki en büyük farkın ineğin nasıl var olacağını, geleceğin korkularını ve geçmişin yükünü taşımadan, içinde bulunduğu mutlu anda herhangi bir kaygı -yani korku- duymaksızın nasıl yaşayacağını bilmesi olduğunu yazmıştır. Ama biz talihsiz insanlar geçmiş ve geleceğin o kadar etkisi altındayızdır ki, şu anda kısaca geziniriz. Çocukluğumuzun altın günlerini neden hep özlemle anarız biliyor musunuz ? Nietzche bunun nedenini, o günlerin kaygısız günler, en küçük bir kaygının olmadığı günler, ağır, acı veren anılarla, geçmişin çöpleriyle yere çökmeden önceki günler olmasına bağlar..."

(Irvin Yalom, Schopenhauer Tedavisi Bugünü Yaşama Arzusu kitabından bazı alıntılar)

11 yorum:

  1. Kaygisiz mutlu halimizi bir sekilde muhafaza edebilseydik keske. Hepsi cok guzel sozler!

    YanıtlaSil
  2. "içinizdeki çocuğu öldürmeyin" demeleri hep bu yüzden galiba Didem. Bazıları karamsar olsa da, düşündürücü sözler..

    YanıtlaSil
  3. sözler bir tarafa da ben bu çocuk yüzlerine bayıldım....küba fotoğraflarından değil mi? kayıp cennet bu ada olmasın sakın ;)))

    YanıtlaSil
  4. Evet Nil, kayıp cennet bu ada çoook büyük olasılıkla. Keşke keşke keşke keşke beraber de gidebilsek !!! =)

    YanıtlaSil
  5. ne demek keşke
    gitcez heralde hayret bişiy...
    fotoğraflara -yine- büyük zevk alarak baktım
    alıntılar
    muy bien ;)

    YanıtlaSil
  6. yihhhuuuuuuu mihhhhuuuuuuuu =D


    sağolasın YazGüneş'im, canım benim =)

    YanıtlaSil
  7. Harika bir paylaşım olmuş. Çocuklar sözlerle bütünlenmiş. Dünya yerinden oynar bu güzellikler bir aradayken :)

    YanıtlaSil
  8. Elif'çiiiiiim, teşekkür ederim. Ne güzel demişsin, dünya yerinden oynar bu güzellikler bir aradayken. Kesinlikle öyle. =)

    YanıtlaSil
  9. Dünyanın kaderini degiştiren çocuklardır bence, yetişkinler degil. Çocukluktan şekillenmezmi gelecekteki kaderimiz.

    Bazen çok merak ederim acaba beş-altı yaşlarındayken ne düşünürdüm, ne yapmak isterdim :) bir şey olsa ve ben o yaşlarıma bir anlıgınada olsa geri dönsem..

    YanıtlaSil
  10. Ben de çok isterdim Aslı bir anlığına da olsa çocukluğuma geri dönmeyi ama şimdiki aklımla tabi =)

    YanıtlaSil
  11. Yok ben çocukluguma dönmek gibi söylememiştim, aslada dönmek istemem :) çünkü bilmeden, kendimin farkında olmadan yaşadıgım yıllar onlar..Kayıp, kaybolmuş gibi. Çok az şeyi hatırlıyorum :)

    Sadece her hangi bir olay karşısında ne hisediyordum, ne yapıyordum onu merak ediyorum :)

    YanıtlaSil