29 Haziran 2012 Cuma

LİKYA YOLU-Fethiye Etabı


Ne zamandır duyardım, gidenlerin fotoğraflarını tek tek incelerdim, niyet eder bir türlü gidemezdim. Nihayet 23 Nisan'daki üç günlük tatili fırsat bilip, vurdum kendimi Likya Yollarına.

Likya Yolu'nun üç etabı var: Fethiye bölgesi, Kaş bölgesi ve Antalya'da Çıralı-Olimpos bölgesi. Ben Fethiye etabını yürüdüm. Yürüyüş için çok uygun bir mevsim seçmişiz. Parkurlar son derece keyifliydi. Her yer yemyeşildi. Papatyalar, gelincikler çıldırmış gibiydi. Denizi göre göre yürümenin keyfine diyecek yoktu.

Rehberimiz, Gökhan Koçak'tı. Kendisiyle Pazar günleri Ankara civarındaki parkurlara düzenlediği günü birlik doğa yürüyüşlerinde tanıdım. Disiplinli, güvenilir, işini en iyi şekilde yapan, güleryüzlü, anlayışlı, harika bir rehberdir. Ekip de harikaydı ki, bu birbirini tanımadan yola çıkmış bir grup için büyük şanstır. En ufak bir tartışma, gerginlik, hoşnutsuzluk olmadan tamamladık geziyi.

Ekip =)


Likya Yolu yürüyüş noktaları Kate Clow tarafından işaretlenmiş, haritalanmış ve hizmete açılmış. Kate Clow kimdir derseniz, buyurunuz kutsal bilgi kaynağımız ekşi sözlüğe:

http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=kate+clow

Pekiiiii, kimmiş bu Likya'lılar derseniz; wikipedia'dan edindiğim bilgilere göre, Hititler'in devamı sayılabilir. M.Ö. 3. binyılın ikinci yarısında Anadolu'ya gelen ve 2. bin yıl boyunca Güney Anadolu bölgesinde yaşamış, Anadolu'nun en eski Hint-Avrupa kökenli halkı olan Luvi'lerin dağılmasından sonra bir kısmının devamı olduğu söylenmekteymiş. Likya ülkesi, M.Ö. 6. yüzyılda Persler tarafından işgal edilmiş ancak, İskender'in ölümünden sonra Pers hakimiyeti zayıflamış ve Yunan kültürü ve sosyal değerleri etkin olmaya başlamış. M.Ö. 190 yılında, bir savaşın ardından imzalanan barış uyarınca, Roma tarafından Rodos'a bırakılmış Likya ülkesi. Rodos'a direnmek amacıyla Likya Birliği kurulmuş. M.Ö. 168-167 yıllarında Roma İmparatorluğu Likya'nın bağımsızlığını ilan etmiş. M.S. 2. ve 3. yüzyıllarda yaşadığı büyük depremlerin ve M.S. 6. ve 8. yüzyıllar arasında yaklaşık 200 yıl süren veba salgınının ardından Likya Birliği bir daha kendisini toparlayamamış. M.S. 8. yüzyılda Arap akınları ve korsan saldırıları nedeniyle terkedilen Likya bölgesi, 13. yüzyılda Türk Beylikleri ile yeniden yerleşime açılmış.

Likya uygarlığının en önemli özelliklerinden biri, tarihte bilinen ilk demokratik birliği kurmuş olmaları ve bu özellikleriyle ABD Anayasasına ilham vermiş olmaları. Herodot'un anlattığına göre, Likyalıların başka uygarlıklara benzemeyen bir özellikleri de, babaları yerine annelerinin adını kullanmalarıymış.

Eh bu kadar laf, google bilgisi yeter di mi ?
Esas fotoğraflar anlatsın size bölgenin güzelliğini...

Kayaköy

Kabak Koyu

Kabak Koyu






Faralya Köyü





Kabak Koyu








Faralya'da konakladığımız pansiyonun odası



6 yorum:

  1. keşke o zamanlarda yaşasaymışız da likyalı olaymışız
    diyeceğim de
    sen zaten oldun sanki
    di mi :))))))
    harika anlatım olmuş
    o yürüyüşte olabilmeyi ne isterdim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gideriz Yazgüneşi'm beraber de yürürüz =) Harika olur =)

      Sil
  2. nasıl imrendim, ne iyi yapmışsın..ben de istiyorum böyle uzun uzn yürüyüşler, belki bir seferinde katılırım sana..
    bir de diyeceğim ki canım, fotoğraflarını büyük boy yapsan da o güzellikler gözümüze gönlümüze doya doya aksa, hıı ? :))

    YanıtlaSil
  3. Nil'im, Mavilim, yürüyelim işte hep beraber ! Ne zaman istersen =) Ne güzel olur.

    Fotoğraflara gelince. Büyük boy yaptığımı sanıyodum, olmamış mı ? =( Çok becerikli değilim bu blog sayfasını yönetmekte. Bu yanıtları bile kaç gün sonra yazabildim. Yorumlarınızı ilk okuduğumda yazacaktım ama olmadı, internette sorun vardı belki de, sayfa dondu kaldı hep. Neyse. Du bakali, bi dahaki sefere büyütmeyi denicem ;)

    YanıtlaSil
  4. tamam canım bir daha dene sen. yeni bloggerda daha kolay aslında fotoyu yükledikten sonra taslakda fotoyu seçtiğinde hemen altta boyut seçenekleri çıkıyor. gözünden kaçtıysa diye :)

    yürüyelim arkadaşlar lay la lay lay lay ,)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yeni blogger'ı anlamadım ben Nil =( Bazı sıkıntılarım var. Bunları bir ara soracağım sana. Beni delirtiyor. Ama, yürüyelim tabi ki de layl lay lay loy loy loy ;)

      Sil